Nyheter

October 28, 2023

The Power of Gaming Influencer Marketing: Forming av industrien og kontakt med publikum

Emil Hansen
WriterEmil HansenWriter
ResearcherHaruki NakamuraResearcher

De siste tiårene har videospill blitt en av de mest populære fritids-, konkurranse- og kulturaktiviteter. Med spillindustrien blomstrende og anslått å nå en markedsstørrelse på 521,6 milliarder dollar innen 2027, søker utgivere konstant etter innovative måter å få kontakt med spillerne sine på.

The Power of Gaming Influencer Marketing: Forming av industrien og kontakt med publikum

Hvorfor Influencer Marketing for spill?

Markedsføring for gaming-influenser har vært på vei oppover, med merker som samarbeider med spillere for å treffe sitt store publikum. I 2022 nådde influencer-markedsføring i spill over 4,4 milliarder dollar, noe som understreker effektiviteten.

Influencers har vist seg å være bedre enn merkevarer til å bygge tillit og engasjere publikum. Gaming-seere er over 50 % mer lojale enn gjennomsnittlig publikum, noe som gjør dem til et ideelt valg for å markedsføre videospill.

En kort historie om spillinfluencermarkedsføring

Markedsføring for spillinfluenser hadde en utfordrende begynnelse, med utgivere som opprinnelig var skeptiske til betalt sponset innhold. Fremveksten av YouTube og Let's Plays på midten av 2010-tallet banet imidlertid vei for spillpåvirkere til å dele sine erfaringer og øke konverteringsfrekvensen for utgivere.

Twitch, den anerkjente live streaming-plattformen, revolusjonerte ytterligere markedsføringslandskapet for spillinfluenser ved å tilby en plattform for spillere å få kontakt med publikum i sanntid. Esport spilte også en betydelig rolle i veksten av gaming influencer-markedsføring, med konkurrerende spillbegivenheter som tiltrekker seg millioner av seere.

Utforming av industrien

Populariteten til spillinnhold på YouTube og Twitch førte til dannelsen av spesialiserte markedsføringsbyråer og nettverk for spillinfluenser. Disse byråene strømlinjeformet partnerskap og sikret suksessen til influencer-markedsføringskampanjer.

Markedsføring for gaming-influenser utvidet til nye plattformer som TikTok og Instagram, og styrket dens betydning i bransjen ytterligere. Spesielt TikTok har gitt spillere en unik mulighet til å vise frem arbeidet sitt og engasjere seg med et bredere publikum.

Influencer Marketing in Gaming Today

Markedsføring for spillinfluenser har gått over fra en eksperimentell tilnærming til en mainstream og viktig strategi for å nå spillpublikum effektivt. Innflytelsesrike spillpersonligheter som Ninja og PewDiePie demonstrerer rekkevidden og innflytelsen som spillpåvirkere har.

Spillutgivere, fra uavhengige utviklere til store bransjeaktører, har anerkjent den sentrale rollen til spillpåvirkere i å promotere spillutgivelsene deres. Influencer-partnerskap har blitt en integrert del av deres markedsføringsstrategi, noe som fører til betydelige suksesshistorier.

Avslutningsvis har markedsføring av spillinfluenser forvandlet hvordan spillutgivere får kontakt med publikummet sitt. Med kraften til å forme spilllandskapet, har influencere blitt en uunnværlig del av spillmarkedsføringsboken.

About the author
Emil Hansen
Emil Hansen
About

Emil Hansen fra Oslo er en pioner innen lokal tilpasning av online kasinoinnhold i Norge. Med en nøyaktig sans for detaljer og en dyp kjærlighet til sine norske røtter, bygger han bro mellom kasinoverdenen og hjertet av Norge.

Send email
More posts by Emil Hansen
undefined is not available in your country. Please try:

Siste nytt

Husker Chris "Zuna" Buechter: A Trailblazer in Esports
2024-05-23

Husker Chris "Zuna" Buechter: A Trailblazer in Esports

Nyheter