Nyheter

February 12, 2024

Oppdag Nightingales fortryllende verden: Et prosedyregenerert fantasyeventyr

Emil Hansen
WriterEmil HansenWriter
ResearcherHaruki NakamuraResearcher

Introduksjon

Mens jeg suser gjennom luften, raskt nærmer meg kanten av en klippe, begynner jeg å angre på at jeg valgte å bruke Trickster-kortet. Minor Realm-kortet, ett av mange i Nightingale, virket mistenkelig, og tilbød meg å "hoppe til store høyder", men det var for godt til å være sant. En taktisk unnvike vekk fra en fiende Bound Fae ser meg nå katapultere mot havet.

Oppdag Nightingales fortryllende verden: Et prosedyregenerert fantasyeventyr

Blander historie og fantasi

Da det ble annonsert, fanget Nightingales estetikk oppmerksomheten til mange. Dens gaslampefantasiverdener, særegne skapninger og kantete, viktoriansk-aktige karakterer med brede skuldre og små hofter gjør at dette samarbeids-PvE-eventyret skiller seg ut blant overfloden av overlevelsesspill vi ser akkurat nå. Selv om Nightingale absolutt ser unik ut, er det verdens dybde som gjør at den skiller seg mest ut.

Nightingale er en sammenslåing av historie fra den virkelige verden, litterære påvirkninger og en alternativ virkelighet laget av Inflexion Games. Nightingale ser deg gå deg gjennom en fantastisk verden som omfatter eventyr og folklore vi er kjent med, historiske personer i det virkelige liv, og, på en eller annen måte kjente navn fra klassiske romaner. På reisen din tar du på deg oppdrag fra slike som Victor Frankenstein og Nellie Bly og møter sagnomsuste skapninger som minner om de fra barndommens historiebøker.

Nattergalens verden

Kommer fra en utvikler som huser industriveteraner fra studioer som BioWare, dette burde ikke være et stort sjokk – verdensbygging er deres brød og smør. De som flyttet fra BioWare til Inflexion hadde dekket et bredt spekter av sjangre: sci-fi med Mass Effect, middelalderfantasi med Dragon Age, og til og med kampsportfantasi med Jade Empire. Så å bygge et spill i "samtidshistorisk fantasy"-rommet fascinerte dem.

Resultatet er en vakker verden, men røff rundt kantene, med mange kjente overlevelseselementer, som håndverk, jakt og fiske, men også en konstant følelse av at du ikke helt vet hva som er rundt hjørnet.

Prosedyregenererte riker

Det er ikke bare Nightingales magiske Faes som trollbinder her – det er noe ærlig talt ufattelig hekseri bak kulissene også.

Nightingales "verden" er bygget på Inflexions dedikerte server, og består av utallige prosedyregenererte riker. Du oppretter disse rikene ved å kombinere et Biome-kort med et Major-kort på en portalside. Biome-kortet setter terrenget, mens Major-kortet påvirker hvilke NPCer, interessepunkter og andre nøkkelelementer som vises i den verdenen. Med andre ord, det er en overflod av kombinasjoner du kan sette sammen, og hver av dem resulterer i en verden som ikke engang utviklerne kan forutsi.

Etter hvert som du går videre, samler og lager du flere Realm Cards, slik at du kan lage nye kombinasjoner. Lyst til å krydre ting enda mer? Bruk et mindre kort på en transmuter for å endre aspekter av riket du befinner deg i, i sanntid. Du kan spille et kort som oppsluker verden i endeløs natt, men som øker din magiske styrke, eller et som øker skaden din, men tynger deg ned. Med disse kortene er det alltid en hake – som Trickster lærte meg.

En guide i Realmwalking Rabbit Hole

Dette høres kanskje overveldende ut, men du har en guide som hjelper deg med å sikre at du ikke går deg vill ned det rike kaninhullet. Puck, en illevarslende Fae, setter seg mål som er spesielt nyttige tidlig når du prøver å få tak i Nightingale. Etter hvert som du skrider frem, plukker du opp flere oppdrag fra NPC-er, men du har alltid muligheten til å kvitte deg med det hele og gå på vandretur i ro og mak. Søk etter fabulerende skapninger med venner, bygg en imponerende eiendom uten plasseringsbegrensninger, fullfør Bastille-oppgaver, eller saml Hope Echoes som gir kjøtt på selve nattergalens historie. Det er en overflod av ting å gjøre, og problemet er å bestemme seg for hva man skal fokusere på først.

Tidlig tilgang og verdi

Gitt at Nightingale først kommer inn i tidlig tilgang 20. februar, er det som tilbys her veldig imponerende, men trenger definitivt polering. Inflexion planlegger en full lansering ni til 12 måneder etter tidlig tilgangsutgivelsen, med det første fokuset på "en stabil lansering" og fikse eventuelle "hastende problemer" før du takler oppdateringer, nytt innhold, forbedringer og spillsystemer.

Det kan overraske deg at Nightingale koster $29,99 i tidlig tilgang, nesten prisen for et helt spill, men Flynn understreker at det å tilby verdi til det prispunktet er nøkkelen for studioet – noe han mener ikke alle spill gjør.

Fra de åtte til ni timene jeg tilbrakte med Nightingale, kan jeg trygt si at den tilbyr mye for prislappen, selv om den trenger litt arbeid. Jeg skrapte så vidt i overflaten i leketiden og ble stadig lokket utenfor allfarvei for å søke ly fra dødelige haglsteiner, utforske skjulte grotter (med sinte bjørner inni) og søke etter ressurser for å lage nytt utstyr og bygge eiendommen min. Hver gang jeg prøvde å skrelle meg vekk, ble jeg forhekset til å gjøre en oppgave til. Det er noe magisk på gang her, og jeg gleder meg til å se hvordan det utvikler seg.

About the author
Emil Hansen
Emil Hansen
About

Emil Hansen fra Oslo er en pioner innen lokal tilpasning av online kasinoinnhold i Norge. Med en nøyaktig sans for detaljer og en dyp kjærlighet til sine norske røtter, bygger han bro mellom kasinoverdenen og hjertet av Norge.

Send email
More posts by Emil Hansen

Siste nytt

Mega Incineroar: En Game-Changer eller en konkurransedyktig flopp?
2024-04-13

Mega Incineroar: En Game-Changer eller en konkurransedyktig flopp?

Nyheter