Nyheter

February 15, 2024

Destiny 2 PvP Sandbox Overhaul: Balansering og ferdighetsbaserte spilloppdateringer

Emil Hansen
WriterEmil HansenWriter
ResearcherHaruki NakamuraResearcher

Introduksjon

Helt siden introduksjonen av initiativer som Crucible Labs, har det følt seg uunngåelig at Destiny 2s PvP en dag ville få en omfattende omarbeidelse. Det første steget på den reisen kommer med oppdatering 7.3.5 5. mars, hvor alt fra spillerhelse til ammunisjonsøkonomien blir endret.

Destiny 2 PvP Sandbox Overhaul: Balansering og ferdighetsbaserte spilloppdateringer

The Crucible's Sandbox Overhaling

The Crucibles kommende overhaling av sandkassen tar sikte på å løse de grunnleggende årsakene til problemene som har plaget Destiny 2s PvP-opplevelse. PvP Strike Team har skissert en pakke med oppdateringer designet for å forbedre det generelle spillet.

Mål for oppdateringene

Strike Team har satt seg tre hovedmål for de kommende oppdateringene:

  1. Forbedre spillernes forståelse av hendelsesforløpet som førte til deres død i en kamp.
  2. Endre våpen-sandkassen for å gjøre rede for forbedringen i spillerens generelle ferdigheter.
  3. Reduser mengden høybelønnings- og lavrisiko-alternativer som er tilgjengelige for spillere, og gjør mestring av primærvåpen til en ambisjonell jakt.

Endringer i spillerhelse

For å oppnå disse målene økes spillerhelsen fra 70 til 100, noe som gir mer detaljerthet for å balansere spillet og reduserer den relative dødeligheten til flere sandkasseelementer.

Evne nedkjøling

Nedkjøling av evner i PvP vil bli straffet, med en straff på 15 prosent på nedkjøling av nærkamper, granater og klasseevner, og en straff på 20 prosent for supernedkjølinger. Imidlertid vil nærkamp- og superevner motta skade-buffer for å kompensere for økt spillerhelse og redusert oppetid.

Endringer i primærvåpen

Primære våpen vil gjennomgå ulike justeringer for å rebalansere ferdighetstakene deres. Den kritiske treffskaden på alle primærvåpen, unntatt buer, vil økes. Håndkanoner og SMG-er vil få redusert skade på kroppsskuddet, noe som understreker viktigheten av presisjon.

Endringer til spesial- og tunge våpen

Spesielle og tunge våpen vil også bli oppdatert for å tilpasses endringene i spillerhelse. Grunnskaden til sporrifler, hagler, fusjonsrifler og glaives vil økes. Glaives vil motta 20 prosent buff til prosjektilskade og 16 prosent buff til nærkampskader. Maskingevær i Heavy-sporet vil få en skadeøkning på 20 prosent, mens tunge granatkastere vil bli nervet av fem prosent i detonasjonsskadene.

Spesiell ammunisjonsøkonomi

Den spesielle ammunisjonsøkonomien vil gjennomgå en betydelig endring. Spillerne starter hver kamp med spesialammunisjon verdt to drap, men vil ikke lenger gjenoppstå med mer gjennom kampen. Spesiell ammunisjon vil bli tildelt gjennom et poengbasert system, som oppmuntrer til drap, assists og objektivt spill. Spesielle og tunge våpendrap vil ikke bidra til måleren, og spesiell ammunisjon vil ikke lenger falle ved død.

Fremtidige oppdateringer

Sandkasseoverhalingen er bare begynnelsen. PvP Strike Team planlegger å gjøre flere justeringer basert på tilbakemeldinger fra spillere. Flere kunngjøringer angående belønninger, innstilling av spillmodus og matchmaking forventes i løpet av de kommende ukene.

Konklusjon

Med den kommende overhalingen av sandkassen og spesifikke balanseringsoppdateringer, er Destiny 2s PvP klar til å gå inn i en ny æra. Spillere kan se frem til en mer balansert og ferdighetsbasert spillopplevelse. Merk av i kalenderen for 5. mars og gjør deg klar til å dykke ned i de spennende endringene!

About the author
Emil Hansen
Emil Hansen
About

Emil Hansen fra Oslo er en pioner innen lokal tilpasning av online kasinoinnhold i Norge. Med en nøyaktig sans for detaljer og en dyp kjærlighet til sine norske røtter, bygger han bro mellom kasinoverdenen og hjertet av Norge.

Send email
More posts by Emil Hansen

Siste nytt

Raging Bolt: The New King of Pokémon VGCs Metagame
2024-04-10

Raging Bolt: The New King of Pokémon VGCs Metagame

Nyheter