Topp Rocket League bettingsider 2024

Rocket League er et kjøretøysfotballvideospill som ble utgitt tilbake i 2015. Spillet ble opprinnelig designet for PlayStation 4 og Microsoft Windows-spill. Noen måneder etter utgivelsen ble porter for Nintendo Switch og Xbox One også utgitt. Spillet har nære likheter med forgjengeren, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, om enn med noen få fremtredende forskjeller.

Spillerne får kontrollere rakettdrevne biler, som de kan slå en stor ball med og prøve å score på samme måte som i en fotballkamp. Kjøretøyene kan hoppe når rakettkraft aktiveres for å treffe ballen mens de fortsatt er i luften.

Topp Rocket League bettingsider 2024
Jun-ho Kim
ExpertJun-ho KimExpert
ResearcherHaruki NakamuraResearcher

Alt du trenger å vite om Rocket League esports

Det er merkede områder innenfor feltet hvor spillere kan passere bilene sine for å få fartsøkninger. Hastighetsøkninger brukes til å øke ytelsen til bilene ganske betydelig og kan gi en spiller en rekke fordeler i spillingen.

Rocket League ble utgitt som en modifikasjon av Supersonic Acrobatic RPBC. Psyonix utviklet kampbiler. Et av Psyonix sine mål var å få de uvirkelige bilene til å føles morsomme å kjøre uten å gå på akkord med realismen.

Etter å ha utviklet Battle-Cars, prøvde Psyonix å selge spillet til en utgiver som et fotballspill med rakettdrevne biler, men de fikk ingen interesse fra alle utgiverne. De valgte deretter å publisere spillet selv på PlayStation Network, nesten uten markedsføring.

Spillet ble lastet ned over to millioner ganger. Studioet lot det imidlertid være en stund for å jobbe med andre prosjekter. De andre prosjektene bidro til å generere midler som senere ble injisert i Battle-Cars for å gjøre det til en suksess.

Rocket League-utviklingen, som kom fra Battle-Cars-prosjektet, startet i 2013 og kostet rundt to millioner dollar. Noen av justeringene som ble gjort for å transformere Battle-Cars til Rocket League inkluderte å øke bildefrekvensen fra 30 til 60 for å gjøre den egnet for den nyere maskinvaren.

RL eSport

Etter utgivelsen av Rocket League, ble det relativt populært på forskjellige strømmeplattformer, inkludert Twitch. Den første Rocket League Championship Series fant sted i 2016, med en pengepremie på $55 000. Den tjente mer enn en million dollar i inntekter gjennom salg av kosmetiske gjenstander og kasser i spillet. Midlene ble hovedsakelig brukt til å finansiere andre konkurrerende arrangementer, noe som resulterte i den økte populariteten til spillet som en eSport.

Rocket League-spill 2024 : alt du trenger å vite

Spillere kan også ramle inn i bilene til andre spillere og ødelegge dem. De havarerte bilene tar noen øyeblikk før de gyter på nytt. En spiller kan også utføre mange raske unnvikelser som å spinne i spesifikke retninger og gjøre korte hopp for å unngå å ramle for å få en bedre plasseringsfordel.

Alle kamper varer vanligvis i fem minutter. Hvis begge lag uavgjort etter fem minutter, vinner det første laget som scorer det neste målet. Kampene kan spilles fra én mot én opp til fire mot fire.

Spill på Rocket League er relativt likt satse på andre eSport-spill. Spillere må starte med å finne en passende spillside. På grunn av spillets popularitet, er det ikke så vanskelig å finne en spillside som tilbyr RL blant sitt eSport-spillmarked, slik mange anerkjente kasinoer gjør.

Spillere bør imidlertid vurdere antall tilgjengelige arrangementer også. Jo flere Rocket League-arrangementer et spillnettsted tilbyr, jo flere spillmuligheter vil en spiller ha. Etter å ha funnet en anerkjent bettingside som tilbyr Rocket League-bookmakere, må tippere sette inn penger på bettingkontoene sine og plassere relevante spill på Rocket League. Spilltypene kan variere avhengig av markedene som tilbys.

De vanligste veddemålene er vanligvis basert på et lag som skal vinne, spiller som skal score og antall mål. Rocket League-spillene kan også kombineres. Spillene kan også være for enkeltkamper eller et helt arrangement. Prosessen med å plassere innsatsen kan variere litt på forskjellige spillsider, men prinsippene forblir de samme.

Å satse på Rocket League er vanligvis ganske morsomt på grunn av spillets natur. Spillere kan nyte spillet uavhengig av utfallet av spillet. Hver kamp varer vanligvis bare fem minutter, så spillere venter ikke for lenge med å få vite resultatene av innsatsene deres.

Hvorfor er Rocket League populær?

Rocket League er et av de mest populære gratisspillene tilgjengelig på PS4 og forskjellige andre plattformer. Det er ganske populært at det har et aktivt nettsamfunn som gjør interaksjoner utelukkende om spillet og dets problemer. Steam Charts anslår at spillet fortsatt har mer enn 150 000 aktive brukere. Antallet går vanligvis opp under store begivenheter.

eSport-konkurranser har også betydelig bidratt til å øke populariteten til spillet. Noen av eSport-konkurransene er Major League Gaming og ESL. Psyonix har også sin Rocket League Championship Series som bidrar til å opprettholde populariteten til spillet.

Spille eSport online

Rocket League ble generelt opprettet for å spilles blant venner. Den enkleste måten å få det til er å spille online, selv om det er mulig å spille offline på en spillkonsoll. Spillere kan koble til og konkurrere online på alle plattformene der RL er tilgjengelig. Spillere har muligheten til å deaktivere spill på tvers av plattformer. Spillere kan bare koble seg til andre spillere på en lignende plattform når spill på tvers av plattformer er deaktivert.

For å sikre jevn spilling trenger spillere en stabil internettforbindelse. Spillet tillater tilkoblinger av opptil åtte forskjellige spillere. Imidlertid kan bare fire forskjellige spillere dele skjermen om gangen.

Big Rocket League eSports-spillere

Flere esport-spillere har skapt seg et navn på grunn av deres suksess med å spille eSport. Slike blir vanligvis bedømt etter hvor mye penger de tjener på de populære spillene, inkludert Rocket League. De fleste av dem er også ansvarlige for å popularisere noen av spillene de vanligvis vinner.

Johan Sundstein har vunnet over 7,2 millioner dollar på eSport, noe som gjør ham til den høyeste inntekten noensinne innen eSport. Den neste spilleren er Kyle Giersdorf, som har mer enn 3,2 millioner dollar i gevinst. Andre bemerkelsesverdige navn er Peter Rasmussen, Ian Porter, Lee Sang-Hyeok, Feg og Joona Sotala.

Hvorfor elsker spillere Rocket League?

En av hovedårsakene bak Rocket Leagues popularitet er at spillet er ærlig. Det betyr at spillet ikke bruker algoritmer for å bestemme suksessen til spillere.

Spillerne trenger bare å stole på fysikkens lov uten randomisering. Det er heller ikke noe betal-for-vinn-element i spillet. Alle transaksjonene i spillet er kun kosmetiske, som spillere bare bruker for å få bilene deres til å fremstå estetisk bedre.

En annen åpenbar grunn er at spillet er ganske underholdende. Spillets grafikk og konkurransepregede karakter er de viktigste medvirkende faktorene til hvor morsomt det er. Spillets tittel på tvers av plattformer er også ganske tiltalende for mange spillere.

Hvordan spille Rocket League som en proff?

Å spille Rocket League er relativt enkelt. Det tar bare noen få minutter for enhver ny spiller å forstå og spille spillet. Men å bli en ekspert krever mye øvelse da noen manøvrer kan være vanskelig å lære.

Den primære læringskurven innebærer å kjenne spillkontrollene. Spillere kan deretter begynne å lære noen av posisjonsspillene og triksene for å forbedre vinnersjansene. Spillet har en treningsmodus som inkluderer en opplæring for å hjelpe spillere med å lære og forbedre spillet sitt.

De grunnleggende opplæringene lærer alt om å kontrollere biler, utføre unnvikelser og hopp og bruke boosts. Avanserte opplæringsprogrammer gir informasjon om hvordan du utfører komplekse manøvrer som doble hopp, rakettflyging og frontflip.

De største spillerne og lagene i Rocket League

Listen over største spillere og lag av Rocket League spenner fra forsvarende mestere til hotte nykommere. Toppspilleren er M0nkey M00n, som spiller for team BDS. Han er for tiden inne i sitt tredje år med profesjonell Rocket League-spilling. 18-åringen er kjent for konsekvent å lede laget sitt til seier.

Jstn, som spiller på NRG-laget, er også rangert blant de beste. I tillegg til suksessen er han kjent for å ha scoret det mest kjente målet i spillet. Spillestilen hans er rask, prangende og veldig kreativ. Andre bemerkelsesverdige navn inkluderer Turbopolsa fra Team Envy, Extra fra team BDS og Firstkiller fra Team Rogue.

Satser på et Rocket League-mesterskap

Verdensmesterskapet i eSport er for tiden kjent som Electronic Sports World Convention (ESWC). Denne internasjonale konkurransen involverer flere eSporter, som finner sted årlig. Vanligvis finner nasjonale kvalifiseringsbegivenheter vanligvis sted blant lag fra hele verden.

Kun vinnerne av kvalifiseringen får rett til å representere landene sine i mesterskapet. Arrangementets popularitet har økt gradvis, men jevnt og trutt. Den tiltrekker seg for tiden hundretusener av netttilskuere fra hele verden.

ESWC ble opprettet av et fransk selskap kalt Ligarena. Selskapet var tidligere kjent for å være vertskap for mindre LAN-arrangementer bare i Frankrike. I 2003 bestemte selskapet seg for å gå stort og arrangere et arrangement som deltakere fra hele verden kunne bli med på. Det markerte fødselen til ESWC.

Selskapet vokste deretter og endret til Game–Services i 5005. Deretter hentet det inn et annet selskap kalt Games-Solution i 2009, som senere overtok eierskapet til merket sitt. I 2012 kjøpte et byrå kalt Oxent, som spesialiserer seg på elektronisk sport, ESWC.

Alt om ESWC

Det første verdensmesterskapet i eSport, som ble arrangert i 2003, hadde 358 forskjellige deltakere. Totalt 37 land deltok i arrangementet for å vinne premiepengene på 150 000 euro. Arrangementet inneholdt bare fem kamper. Antall deltakere hadde nådd 547 innen 2006, som representerte 53 forskjellige land. Premiepengene vokste også til 400 000 amerikanske dollar. Antall kamper hadde også økt til syv.

ESWC har funnet sted hvert år siden den gang, med antall deltakere som stadig øker hvert år. Premiepengene svingte imidlertid i begge retninger, med noen år med en puljepremie lavere enn de foregående årene. I noen år har arrangementets struktur også endret seg for å inkludere forbedringer som forbedrer spillernes og tilskuernes opplevelse.

Spillfunksjoner i ESWC

I 2003 ble bare fem kamper omtalt i ESWC-arrangementet. Disse inkluderte Counter-Strike, Unreal Tournament, Warcraft III, Quake 3 og Counter-Strike Female. I 2004 ble Painkiller og Pro Evolution Soccer lagt til listen. Hvert påfølgende år ble det også lagt til noen nye spill.

Gran Turismo 4, Trackmania Nations, Defense of the Ancients, Special Force, FIFA, Need for speed, Guitar Hero, Super Street Fighter, Dota, Shoot Mania Storm, Tekken, Call of Duty, Just Dance og League of Legends er noen av de andre spillene som noen gang har blitt spilt i ESWC.

Hver gang nyere versjoner av et spill er omtalt i turnering ble utgitt, erstattet de de eldre versjonene. For eksempel ble FIFA 10 erstattet av FIFA 11 i 2011 og deretter FIFA 13 i 2012. Det høyeste antallet spill som noen gang har vært med i en enkelt begivenhet er ti, tilbake i 2010.

Bortsett fra de offisielle titlene inkluderer turneringen vanligvis flere andre spill. Vanligvis spilles nesten alle populære e-sporter, men vises ikke som hovedbegivenheter. Spillene er kategorisert som slåssing, førstepersons skytespill, flerspiller online kamparenaer, racing, sport, sanntidsstrategi, tredjepersons skytespill og kortspill.

Medaljetall

For tiden har Frankrike det høyeste antallet medaljer, som er 23 gullmedaljer, 14 sølvmedaljer og 25 bronsemedaljer. USA ligger på andreplass med 30 medaljer, fulgt av Sverige og Sør-Korea. Av alle landene som noen gang har deltatt i arrangementet, har bare 32 land vunnet medaljer.

Finn de perfekte Rocket League-bookmakerne

Foreløpig er det ikke mange spillleverandører som tilbyr spillmarkeder på Rocket League. Å finne en kan være litt utfordrende. En enkel måte å skaffe seg en er ved å besøke en kasinorangeringsside og gå gjennom listen over tilgjengelige. Det neste trinnet innebærer å sammenligne alle potensielle spillsider for å finne den mest passende.

Denne prosessen innebærer å vurdere antall hendelser som er tilgjengelige på siden, odds, troverdigheten til leverandøren og betalingsbehandling, blant mange andre ting. Å finne den rette bettingsiden sikrer at spilleren får den beste brukeropplevelsen.

Spillere må sette inn penger inn på kontoene deres før de satser på Rocket League. Det er bortsett fra nettsteder som tilbyr og tillater bruk av bonuser uten innskudd for å satse på RL. Med alt det settet kan spillere vurdere alle tilgjengelige innsatsalternativer og plassere de relevante innsatsene.

Slike inkluderer spill på et Rocket League-lag for å vinne, antall poeng og spilleren som skal score. Noen av bookmakerne for esport streamer vanligvis spillene live. Det lar spillere følge spillet etter å ha satset. Det gir også spillere innsikt i lag og spillere, noe som kan bidra til å informere deres påfølgende spillbeslutninger.

De beste Rocket League-lagene å satse på

Mange lag er gode nok til å bli rangert blant de beste. Å satse på slike lag gir vanligvis spillere bedre vinnersjanser, selv om de vanligvis har lavere odds. Rangering av lag kan være litt utfordrende på grunn av de mange faktorene som må vurderes. Slike inkluderer:

  • Lagets generelle prestasjoner.
  • Den nåværende formen på laget.
  • Konkurranser der lagene har deltatt, blant flere.

Team BDS

Det høyest rangerte laget heter Team BDS. Laget er en sveitsisk esportsorganisasjon med spillere M0nkey M00n, MaRc_Av_8, og ekstra. De tre er foreløpig under en kontrakt som varer ut 2022. Lagtrener er Kael. Laget har spilt hundrevis av kamper og registrert over 75 % seire i serier og over 64 % seire.

Team Vitalitet

Det andrerangerte laget er Team Vitality, tidligere Renault Vitality. Laget er basert i Frankrike og er kjent for å konkurrere i flere forskjellige eSport-spill. Dens aktive spillere er Fairy Peak, Kaydop og Alpha54. Lagtreneren heter Mount. Laget har en rekord på over 67% seire i serier og 59% seire i kamper.

Dignitas

Det tredje laget heter Dignitas, tidligere kalt Team Dignitas. Dette teamet er basert i USA, med Joreuz, Apparentlyjack, Scrub Killa og Jessie. De har en rekord på over 58 % seire i serier og 54 % seire i spill.

Misfits Gaming

Det fjerderangerte laget er Misfits Gaming. Den amerikanske eSport-organisasjonen er basert i Miami. Lagspillerne er Mittaen, arju, Kash og ANDYTHEMANDY. Lagets prestasjoner er 70 % seire i serier og 59 % seire i kamper. Prosentene er ganske imponerende, men det totale antallet kamper laget har spilt er mye mindre enn de andre topplagene.

SMPR eSport

SMPR eSports kalles også Semper Esports. Eieren av European Rocket League-laget er en engelsk eSport-organisasjon kalt Semper Fortis Esports. Spillerne er Kassio, Archie, Chausette45 og RamS. Lagprestasjonen er på 52 % seire i serier og 51 % seire i kamper.

De andre bemerkelsesverdige lagene inkluderer Endpoint CeX, Evil Geniuses, Vodafone Giants, Rix GG, Team Liquid, Guild Esports, Williams Resolve, FC Barcelona, Karmine Corp, Team Queso, SK Gaming og Natus Vincere. Det er viktig å merke seg at rangeringene vanligvis endrer seg fra tid til annen på grunn av spillets konkurransekarakter.

Fordeler og ulemper

Fordeler

  • Spillet er underholdende: Den mest åpenbare proffen er at spillet er ganske underholdende. Å kontrollere biler ved å bruke fysikkens lover i spillet kan til tider være vanedannende. Grafikken og muligheten til å endre estetikken til bilen gjør den også ganske fornøyelig.
  • Å spille spillet er enkelt: Spillet har relativt enkle regler og mål. Spillkontrollene er også ganske enkle. Det gjør det enkelt for alle å spille og nyte spillet, inkludert nybegynnere.
  • **Spillet er gratis:**En annen toppproff er at spillet er helt gratis. Spillere trenger ikke å bekymre seg for å skille seg fra pengene sine for å få tilgang til spillet eller dets funksjoner.
  • Spillet har en detaljert bilredigerer: Bilredigereren er ganske detaljert, noe som lar spillere modifisere bilene sine til ekstreme detaljer. Endringene påvirker ikke spillytelsen.
  • Spillet har en treningsmodus: Spillere kan lære eller trene for å forbedre spillet sitt ved å bytte til treningsmodus. Veiledningene er ganske detaljerte og effektive.

Ulemper

  • Spilllengden er fast: Det er ingen mulighet for å endre spilllengden, som er satt til fem minutter.
  • AI-lag taper ofte for lett: AI-teamet gjør det vanligvis uanstrengt å score, til tider får lagkameratene til å score på seg selv
  • Servere kan ofte bryte sammen: Spillere opplever vanligvis serverhavari fra tid til annen.

Alt om Rocket League-spillodds

De fleste spillleverandører tilbyr vanligvis Rocket League-spillodds basert på det forventede resultatet av spillet. Det er spesifikke formler som brukes for å beregne oddsen, som er direkte relatert til sannsynlighet. For eksempel vil et lag med høy sannsynlighet vinne et spill ha lavere odds, noe som resulterer i lavere gevinster. Oddsen presenteres vanligvis på en lignende måte som for autentisk fotball.

Spilloddsen fortsetter også å endre seg etter hvert som spillet fortsetter for nettsteder som tillater det live betting på Rocket League. For eksempel kan oddsen for at et lag vinner synke ganske betydelig hvis laget scorer et mål.

Oddsen kan variere på forskjellige bettingsider, selv om de fleste av dem vanligvis har ubetydelige forskjeller. Det er imidlertid noen bettingsider kjent for å tilby betydelig bedre odds enn resten. Det gjør det viktig å velge det beste nettstedet, da det direkte påvirker det mulige gevinstbeløpet.

Noen sider har også ulike krav angående oddsen spillere må satse når ved hjelp av bonuser. Spillere må oppfylle kravene for å kunne konvertere gevinstene sine til ekte penger. Det er derfor viktig å holde øye med omsetningskravene når du bruker bonuser for å spille på Rocket League.

Hvordan best erobre spill på Rocket League

For det første må spillere være veldig selektive med sine innsatser. Det er spesielt tilfellet for tippere som er nye innen Rocket League-spill. Spillere bør bare plassere spill på RL som er mer sannsynlig å ha et ønskelig utfall i stedet for de som mest sannsynlig vil resultere i de høyeste gevinstene.

Å undersøke om et lag og dets spillere før du satser kan også hjelpe tippere til å ta bedre spillbeslutninger. Et lags tidligere prestasjoner, rangering og nåværende form kan alle påvirke det forventede resultatet av et spill.

Spillere bør også bruke retten betting taktikker og strategier. Å gjøre det kan hjelpe tippere til å være mye mer avgjørende når de tar veddemålsbeslutninger. Det er fordi de alltid vil vite hvilken bookmaker og innsatstype de skal velge for alle innsatsene de gjør.

Riktig bankrollstyring er også viktig. Spillere bør aldri bruke penger som de ikke har råd til å tape på noen innsats.

Spillere bør alltid bruke alle bonuser som er tilgjengelige for dem. De fleste tilbydere av esports-spill tilbyr vanligvis en velkomstbonus. Å bruke en slik bonus gir spillere muligheter til å lære eller øve på spillet og muligens vinne penger uten å risikere noe.

About the author
Jun-ho Kim
Jun-ho KimAreas of Expertise:
e-sport
About

Jun-ho Kim, Sør-Koreas dynamiske Esports-maestro, står som et fyrtårn av kunnskap hos EsportRanker. Jun-ho blander analytisk dyktighet med en medfødt kjærlighet til spill, og avdekker det intrikate teppet til nettkonkurranser, og sikrer at spillere holder seg informert og inspirert.

Send email
More posts by Jun-ho Kim