Spill på The Golden League 2024

Golden League er en global eSport-konkurranse drevet av Elite Gaming Channel og Lord_Patito. Det er det høyest rangerte arrangementet fra Age of Empire (AoE) IV og tilbyr mer enn ti uker med utmattende action fra noen av de beste Age of Empire-spillerne. Med en delt premiepott på $125 000 regnes denne begivenheten som en av de største AoE-franchisene.

Denne begivenheten, som med de fleste eSport-turneringer, er fullstendig online. Golden League starter med at spillere deltar i to en-dags kvalifiseringsrunder. Spillere som kvalifiserer seg til hovedbegivenheten, som har 64 spillere, spiller i tre bracket-runder. Åtte av de beste spillerne fra hver gruppe konkurrerer i et round-robin-format etter hver runde. De fire beste blir så plukket ut til sluttspillet i helgen.

Emil Hansen
WriterEmil HansenWriter
ResearcherHaruki NakamuraResearcher

Om Age of Empires

Age of Empires er et prisvinnende Real-Time Strategy (RTS)-spill med en dekorert arv som strekker seg over et tiår. AoE er spesielt identifisert av sitt strategiske spill forankret på viktige historiske sivilisasjoner. Tittelen er spredt over historisk tid, fra steinaldertiden til moderne tid. Enda bedre, serien fanger også noen legendariske skapninger sammen med gammel mytologi. Selv om det er mye å lære av spillet, er det mer å glede seg over å spille spillet.

Age of Empires ble først utgitt 15. oktober 1997. Helt siden har AoE-merket solgt mer enn 15 millioner eksemplarer, noe som gjør det til en av de mest populære titlene i RTS sjanger. AoE-serien har vært en kraft å regne med i PC-spill det siste tiåret. Mens noen videospill bruker noen av AoEs mekanikk, samsvarer ingen med omdømmet og statusen knyttet til AoE.

Spilling

Spillets mål er å la spillere utvikle sivilisasjonen sin fra en håndfull jegere og samles for å danne et ekspansivt jernalderimperium. For å sikre en seier i spillet, må spilleren aktivt samle ressurser for å spille fra nyere bygninger og bruke avansert teknologi. Tilsvarende må ressurser brukes sparsomt, da de har en tendens til å være knappe mens spillet utfolder seg.

Spesielt har spillet 12 sivilisasjoner, hver med unike egenskaper. Etter hvert som spillet utfolder seg, må spillerne gå videre gjennom fire stadier. Disse inkluderer steinalder, verktøyalder, bronsealder og jernalder. Hvert fremskritt i spillet ser en spiller tjene nye teknologier, våpen og enheter.

Age of Empires utvikling

Som nevnt før, går historien til Age of Empire tilbake til 1997, da Ensemble Studios rullet den ut. I løpet av de første årene var spillet en av sitt slag, og kombinert en perfekt blanding av Warcraft og sivilisasjon. Selv om dette spillet hadde noen programvarebakgrunner, løste de seg raskt ved hjelp av patcher.

Age of Empire II

Age of Empire II, Age of Kings, var den andre tittelen i serien, utgitt i september 1999. Selv om dette spillet hadde flere likhetstrekk med forgjengeren, hadde det også overlegne egenskaper, som fikk det til å høste en rekke utmerkelser og priser i spillkretser . I løpet av årene har denne tittelen gjennomgått en rekke forbedringer, inkludert 4K-grafikk, Xbox Live-støtte og eksklusive prestasjoner.

Age of Empire III

I oktober 2003 ønsket AoE-fans velkommen til Age of Empires III, bygget på en forbedret versjon av Age of Mythology og oppdatert grafikk. Introduksjonen av Home Cities som et støttesystem for spillere i den nye verden. I likhet med sine forgjengere hadde AOE III noen viktige utvidelser, som krigssjefene og asiatiske dynastier.

Age of Empires IV

Age of Empires IV, lansert i august 2017, er for øyeblikket den siste utgivelsen i serien. Den første utgivelsen hadde fortsatt uferdige deler, og Age of Empire IV ble offisielt utgitt i oktober 2021. Denne tittelen tar også spillere tilbake til middelalderen og inneholder noen mekanikk og funksjoner fra tidligere serier som hadde blitt fjernet i AoE III.

Hvorfor er Golden League populær?

Golden Leagues popularitet kan aldri stilles spørsmål ved, med Age of Empires som tiltrekker seg mer enn en million spillere hver måned. Som med de fleste eSport-arrangementer, har konkurransens natur alltid vært en nøkkelattraksjon mot dette spillet gjennom årene. Fra en spillers perspektiv gir muligheten til å satse på eSports-turneringer man brenner for mer moro og spenning.

Den universelle naturen til eSport online turneringer er nok en grunn til at Golden League har en fremtredende plass på eSports bettingsider. Disse spillene er åpne for alle og enkle å følge via streamingplattformer har vært med på å popularisere konkurransen.

Spill på store eSport-turneringer har blitt mainstream. Og fordi eSport-betting er populært i dag, har antallet pekere som er ivrige etter å satse på Golden økt. Denne etterspørselen betyr i sin tur at spillsider strekker seg langt for å sikre at tippere har "nok" tilgjengelige alternativer.

Folk følger vanligvis deres favorittlag eller spill når du satser på eSport-turneringer. Så dette betyr at de kan analysere og plassere informerte spill i stedet for å gjøre ville valg. Etter hvert som flere mennesker henvender seg til Age of Empires, øker antallet arrangementer og muligheter for å satse og vinne.

Golden Leagues vinnerlag og største øyeblikk

Med AoE Golden League-konkurransen i gang, er det fortsatt tidlig å ringe hvem som er best i konkurransen. Arrangementets ti uker med utmattende handling vil utvilsomt føre til én mester.

Age of Empires IV-spillere og fans har hatt et sjeldent skue i løpet av turneringsbanen. Mens noen mindre kjente spillere har vært i stand til å ta noen "uventede seire" under konkurransen, har noen av turneringens favoritter også vært konsekvente.

Ettersom turneringen går mot slutten 29. mai 2022, er det lett å peke ut noen lovende navn fra ledertavlen. Noe med de beste e-sportsturneringene er at topputøverne alltid er konsekvente. Dette bør være retningsgivende for enhver spiller som er interessert i å satse på eSport-ligaer eller -turneringer.

AoE IV største øyeblikk

First Age of Empires IV-konkurranse, Genesis Competition av Elite Gaming Channel, ble arrangert i 2021. I turneringene fikk en veteran AoE-spiller hovedpremien. Vinneren, Ørjan "TheViper" Larsen, en mangeårig mester i Age of Empires II, gikk seirende ut i det første "S-tier"-arrangementet.

Den nye konkurransen så spillere fra forskjellige samfunn kjempe. Siden Age of Empires IV var et relativt nytt tillegg til listen over eSports-turneringer, tiltrakk denne konkurransen store navn fra andre Age of Empire-titler, Warcraft og StarCraft. Til tross for alle odds, vant TheViper, den mest dekorerte Age of Empires II-spilleren i dag, hovedpremien og beseiret norske TheMista" Bonidis i finalen.

TheVipers prestasjon i turneringene var nøkkelen til å etablere hans status i Age of Empire IV. Imidlertid er han fortsatt en fremtredende AoE II-spiller.

Viktige takeaways

De største AoE-spillerne vil være kjent innen slutten av 2022s Golden League-konkurranse. Imidlertid er eSport-konkurranser vanligvis preget av hard konkurranse på grunn av konkurransens dynamikk. Selv om vinneren fortjener utmerkelsen, kan selv en spiller rangert som nummer fem i konkurransen fortsatt være en bemerkelsesverdig konkurrent. Spillere som satser på eSport-konkurranser kan tjene betydelige beløp ved å flytte fokus fra hovedpremien.

Under konkurransen blir spillere utsatt for alle slags alternativer som Åpne slagmarker, off-meta-kamp, eksklusiv konklusjon, sluttspillgruppespill, og Final Four. Som sådan er det utvilsomt vanskelig å velge en direkte vinner i de tidlige stadiene av konkurransen.

Hvor og hvordan kan du satse på Golden League?

Golden League er en velkjent online eSports-turnering innen bettingfellesskapet. Som sådan dekker online eSports bettingsider begivenheten. Tatt i betraktning at bettingsider ikke er skapt like, har noen bookmakere en tendens til å komme til kort på noen områder, spesielt i spekteret av spillmarkeder. I lys av dette anbefales eSports tippere alltid å gjøre noen undersøkelser for å finne ut hvilken bookmaker som tilbyr best dekning av spillmarkeder.

I tillegg til markedsdekning, er andre faktorer som kvaliteten på odds, innsatsinsentiver, tilgjengeligheten av lokale betalingsmetoder og bookmakerens rykte langt på vei til å informere spillerens valg.

Når spørsmålet om hvilken som er den beste bettingsiden har blitt tatt hånd om, må tipperen flytte fokus på hvordan de satser. For det første anbefales spillere å benytte seg av tilbud fra bookmakeren. På grunn av eSport-mesterskaps natur, må tippere omfavne en strategisk tilnærming. Og dette krever en dynamisk satsingsstil som minimerer risiko og hjelper til med bankrollhåndtering. I tillegg bør tippere være opptatt av å følge odds gitt av online eSport-bettingsider, da de ofte kaster lys over sannsynlige utfall i ethvert eSports-mesterskap eller -arrangement.

About the author
Emil Hansen
Emil Hansen
About

Emil Hansen fra Oslo er en pioner innen lokal tilpasning av online kasinoinnhold i Norge. Med en nøyaktig sans for detaljer og en dyp kjærlighet til sine norske røtter, bygger han bro mellom kasinoverdenen og hjertet av Norge.

Send email
More posts by Emil Hansen